sobota, 17 października 2015

Co zrobić z tymi zakwasami?

Znów miałam gorszy dzień. 

Gorszy dlatego, że  po pierwsze zapomniałam do pracy torby ze śniadaniem i przez to musiałam się posiłkować piekarnią dostępną koło pracy. No i oczywiście co wybrałam? Drożdżówkę z serem a jakże. No cholewcia tak ciężko wyjść z takiej piekarni bez jakichś smakołyków zwłaszcza na głodnego :-)

No dobra, to na śniadanie była drożdżówka więc wiedziałam, że dzisiejszy dzień nie będzie należał do tych dietetycznych, gdyż u mnie mało wartościowe śniadanie = mało wartościowe posiłki przez resztę dnia.  I choć mam to doskonale sprawdzone, to jak widać takie różne wpadki i mnie się zdarzają. 

Potem już było w miarę dobrze bo warzywka, owoce i same "zdrowości" a na obiad pyszny hamburger z bułą fitness i kotletem z kalafiora.. To  znaczy dobrze było do obiadu bo po nim... zeżarłam DWA lody w czekoladzie. Nie jeden, nie pół a dwa i to naraz. 


Normalnie w piątki chodzę na Zumbę ale po zjedzeniu tych lodów postanowiłam iść na dodatkową godzinę ćwiczeń bo wiem, że przesadziłam i jedna godzina nie starczy na spalenie tych dwóch lodów.  Tak więc wybrałam się na interwały a tam niespodzianka. Zastępstwo z jedną najbardziej cisnących instruktorek fitness w moim klubie. 

Pomyślałam sobie: "No ładnie, to jest kara za te lody :-) Ale nie ma zmiłuj, jak powiedziałam dwie godziny to dwie godziny" . Oczywiście na Zumbie ledwo miałam siłę poruszać nogami ale dałam radę. Za to wczoraj...

No cóż, był duży wysiłek to i są duże zakwasy :-) Uda, łydki, ręce, boczki itd :-)  I choć ich nie znoszę bo chodzę jak pokraka zwłaszcza po schodach ( a mieszkam na  5 piętrze bez widny ;-) ) to z drugiej strony wiem, że porządnie poćwiczyłam. Moja instruktorka to zawsze powtarza :-) 

 

A co takiego te zakwasy i dlaczego je mamy?

Zakwasy są spowodowane mikrouszkodzeniami mięśni, które nie były przygotowane na intensywne rozciąganie, i mogą dokuczać nawet przez 5-7 dni. Jest to prawidłowy proces - w tym czasie mięśnie się nie tylko regenerują, lecz także wzmacniają.

http://wformie24.poradnikzdrowie.pl/cwiczenia/sposoby-na-zakwasy-jak-pozbyc-sie-zakwasow_37477.html
Zakwasy są spowodowane mikrouszkodzeniami mięśni, które nie były przygotowane na intensywne rozciąganie, i mogą dokuczać nawet przez 5-7 dni. Jest to prawidłowy proces - w tym czasie mięśnie się nie tylko regenerują, lecz także wzmacniają.

http://wformie24.poradnikzdrowie.pl/cwiczenia/sposoby-na-zakwasy-jak-pozbyc-sie-zakwasow_37477.html

Zakwasy to nic innego jak mikrouszkodzenia mięśni, które nie były przygotowane na intensywne ćwiczenia czy rozciąganie. Mogą nam dokuczać nawet przez 5-7 dni. jest to prawidłowy proces, gdyż w tym czasie mięśnie się regenerują oraz wzmacniają. 
Zakwasy są spowodowane mikrouszkodzeniami mięśni, które nie były przygotowane na intensywne rozciąganie, i mogą dokuczać nawet przez 5-7 dni. Jest to prawidłowy proces - w tym czasie mięśnie się nie tylko regenerują, lecz także wzmacniają.

http://wformie24.poradnikzdrowie.pl/cwiczenia/sposoby-na-zakwasy-jak-pozbyc-sie-zakwasow_37477.html
Zakwasy są spowodowane mikrouszkodzeniami mięśni, które nie były przygotowane na intensywne rozciąganie, i mogą dokuczać nawet przez 5-7 dni. Jest to prawidłowy proces - w tym czasie mięśnie się nie tylko regenerują, lecz także wzmacniają.

http://wformie24.poradnikzdrowie.pl/cwiczenia/sposoby-na-zakwasy-jak-pozbyc-sie-zakwasow_37477.html
Zakwasy są spowodowane mikrouszkodzeniami mięśni, które nie były przygotowane na intensywne rozciąganie, i mogą dokuczać nawet przez 5-7 dni. Jest to prawidłowy proces - w tym czasie mięśnie się nie tylko regenerują, lecz także wzmacniają.

http://wformie24.poradnikzdrowie.pl/cwiczenia/sposoby-na-zakwasy-jak-pozbyc-sie-zakwasow_37477.html
akwasy są spowodowane mikrouszkodzeniami mięśni, które nie były przygotowane na intensywne rozciąganie, i mogą dokuczać nawet przez 5-7 dni. Jest to prawidłowy proces - w tym czasie mięśnie się nie tylko regenerują, lecz także wzmacniają.

http://wformie24.poradnikzdrowie.pl/cwiczenia/sposoby-na-zakwasy-jak-pozbyc-sie-zakwasow_37477.html
akwasy są spowodowane mikrouszkodzeniami mięśni, które nie były przygotowane na intensywne rozciąganie, i mogą dokuczać nawet przez 5-7 dni. Jest to prawidłowy proces - w tym czasie mięśnie się nie tylko regenerują, lecz także wzmacniają.

http://wformie24.poradnikzdrowie.pl/cwiczenia/sposoby-na-zakwasy-jak-pozbyc-sie-zakwasow_37477.html

No dobra ale jak możemy sobie pomóc aby te zakwasy złagodzić i szybciej zregenerować mięśnie?  

Uszkodzone mięśnie dobrze jest rozgrzać, dlatego sauna po treningu jest dobrym pomysłem. Niektórzy polecają też solarium ale jak wiadomo szkodzi ono naszej skórze więc osobiście nie popieram takiego sposobu. Wysoka temperatura rozluźnia naciągnięte mięśnie i redukuje bolesność.

Klin klinem czyli na pozbycie się zakwasów po wysiłku zaleca się inny wysiłek. Najlepszy jest basen, gdyż też pozwala rozluźnić mięśnie ale polecam też pół godziny treningu wytrzymałościowego np. jazdy na rowerze. Nie zaleca się natomiast  treningu siłowego. 

Można stosować maści łagodzące bóle mięśni i stawów jak np. Massage Miracle.

Dobrym pomysłem są również delikatne masaże z wykorzystaniem na przykład rollera piankowego.
Jak wykorzystać taki wałek znajdziecie na filmiku poniżej: 


źródło: napieramy.pl

1 komentarz: