środa, 30 września 2015

Jak to jest naprawdę z tą dietą i niepaleniem

Minęły już dwa miesiące kiedy jestem wolna od papieroska. Można by było powiedzieć, że dziś czuję się tak jakbym nigdy nie paliła ale było by to kłamstwo.

Po pierwsze dlatego, że dopiero teraz dopadła mnie jakaś chrypa i zaczęło się .. hmm. chrząkanie i że tak brzydko powiem wypluwanie tego co się w płucach przez lata zalęgło - czyli płuca zaczęły się oczyszczać - Fujj

Po drugie w różnych kryzysowych momentach albo w takich gdy zazwyczaj sięgałam po papieroska czyli np podczas imprezy głód nikotynowy wciąż się pojawia. Nie jest on odczuwalny silnie i nie jest to typowa "chęć na papieroska" tylko jakby odczuwanie fizycznego głodu. Ba powiedziałabym nawet, że jest to taki wilczy  głód na słodkie rzeczy.

Dowiedziono naukowo że osoby uzależnione od jakieś substancji bardzo często zwalczając jeden nałóg zastępują go drugim. U mnie uzależnienie od papierosa zastąpiłam słodyczami :-(
źródło: motywujemy.pl
( od których notabene też przecież jestem uzależniona ale przez ostatnie 1,5 roku udawało mi się dzielnie je ograniczać )
Pomimo mojej całej wiedzy na temat odżywiania, uzależnień,  pozytywnego myślenia i błędnych przekonań poległam. Cóż, jak to mówią szewc bez butów chodzi ;-)

Ale nie poddam się!!!!
Pomimo kilku dodatkowych kilogramów ani przez chwilę nie żałuję swojej decyzji. Czuję się wolna, szczęśliwa i ogromnie się cieszę że znów wygrałam ze swoim "nie chce mi się" "nie mogę" i "nie potrafię" 

A co do diety?

Zasady znam. Wystarczy je wdrożyć w życie i to już jest czas najwyższy bo teraz już czuję się silniejsza ( nie boję się że nałóg nikotynowy mnie pokona ,a znam siłę wroga).

 A więc do dzieła:

1. Pozbądź się z domu słodyczy. 

2. Jeśli już musisz i  głód dopadnie Cię w sklepie kup sobie jakąś małą słodką przekąskę i ABSOLUTNIE nie kupuj dużych opakowań na zapas.

3. Kup więcej warzyw i owoców które lubisz ( nawet jeśli niektórzy twierdzą, że nie można jeść bezkarnie owoców to i tak lepsze jest zjedzenie 3-4 x dziennie owocu niż batonika. (W końcu owoc to cukier który da nam energię do życia a batonik oprócz ogromnej ilości cukru ma jeszcze masę niezdrowych tłuszczów)

4. Miej przy sobie zawsze butelkę wody mineralnej. Gdy poczujesz głód w pierwszej kolejności napij się wody a potem zjedz posiłek czy przekąskę.



źródło: demotywatory.pl



1 komentarz:

  1. Ja już tyle razy próbowałam rzucić palenie, udawało się na krótki okres i potem znowu się zaczynało. Najdłuższy okres był teraz w czasie ciąży i miesiąc po porodzie. Niestety i to nie wystarczyło. Ja za to uzależniona od pepsi jestem, słodycze odstawiłam ale z nią jakoś nie po drodze mi się rozstać. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń