sobota, 28 lutego 2015

Jedzenie a emocje

Ech, jakże mi się wczoraj nie chciało iść na zajęcia fittness. i to na moją ukochaną Zumbę <3

A wszystko przez to że najadłam się słodkiego przed zajęciami i ogarnęła mnie senność. Zawsze tak mam jak zjem słodkie, że robi mi się błogo i nic mi się nie chce. Tylko położyć się i pospać a tłuszczyk w tym czasie się odłoży w boczkach.

Wiem, wiem jak to działa ale czasami nie potrafię się powstrzymać i grzeszę jak każdy człowiek. No cóż, po raz kolejny dostrzegłam to jak bardzo na to co jemy wpływają emocje. 

Czy byłam głodna jak jadłam tą muffinę? Oczywiście że nie, po prostu zajadłam emocje :-(
 
 Mam trudniejszy okres w moim życiu, zastanawiam się jakie kroki podjąć dalej i ty wywołuje u mnie lęk i stres. I choć wiem, że jedzenie nie ukoi moich nerwów, to zdarza mi się o tym zapominać albo inaczej, przypomina mi się o tym jak się najem czegoś niedietetycznego :-)

Nie mniej jednak rozum wieczorem doszedł do głosu, przemówił mi do rozsądku i poszłam na ćwiczenia o 21.00 :-) Oczywiście jak zwykle poczułam się o niebo lepiej :-) Czasem warto pokonać swojego "małego potworka" w głowie i pokazać mu kto tu rządzi :-)

Poniżej fajny artykuł dlaczego jemy w emocjach:
dlaczego jemy gdy nie jesteśmy głodni


A' propos wagi, to dziś jest 60,2 kg czyli stoi w miejscu co mnie bardzo cieszy :-)


sobota, 14 lutego 2015

6 sekretów osób szczupłych

Czytałam, że amerykańscy naukowcy przeprowadzili ankietę wśród osób z nadwagą, osób które skutecznie schudły ( utrzymują wagę przez 3 lata) i osób szczupłych od zawsze.

 Tylko 3 % ankietowanych przyznało, że nigdy nie uprawiali żadnego sportu i nigdy nie dbali o dietę. 

Pozostali ''szczupli" od zawsze wyznali, że mają bardzo zbliżone zwyczaje żywieniowe i aktywność fizyczną do tych, którym udało się schudnąć i utrzymać nową wagę przez co najmniej trzy lata. 

Tak więc już wiem, że Ja  w tych 3 % szczęśliwych procentach nie jestem :-) także jeśli nadal chcę być szczupła pozostaje mi stosować się do 6 zasad które stosują szczupłe osoby :-)

6 sekretów osób szczupłych

Ankieta wyłoniła sześć zasad, których trzymają się osoby utrzymujące prawidłową masę ciała.
  1. Kontroluj porcje. Osoby o niższej wartości BMI (wskaźniku masy ciała), bardziej kontrolują wielkość zjadanych porcji 
  2. Ogranicz tłuszcze. Tłuszcze powinny dostarczać nam mniej niż jedną trzecią kalorii w ciągu dnia. Tej zasady pilnuje co najmniej przez pięć dni w tygodniu większość szczupłych osób, w przeciwieństwie do otyłych.
  3. Jedz owoce i warzywa. Im częściej respondenci jedli w ciągu dnia co najmniej pięć porcji warzyw i owoców, tym niższy mieli – jak się okazywało – wskaźnik BMI.
  4. Wybieraj produkty pełnoziarniste. Osoby o szczupłej sylwetce częściej sięgają po zboża pełnoziarniste, rzadziej natomiast wybierają na przykład białe pieczywo od ankietowanych przy kości.
  5. Jedz w domu. Im grubsi byli ankietowani, tym częściej jadali poza domem: w barach, restauracjach czy fast foodach, albo też kupowali jedzenie na wynos.
  6. Ćwicz! Regularne i intensywne ćwiczenia fizyczne (takie, które przyspieszają oddech i tętno oraz trwają co najmniej 30 minut) były ściśle skorelowane z niższym wskaźnikiem BMI. Osoby, którym nie udało się schudnąć, rzadziej deklarowały, że ćwiczą co najmniej raz w tygodniu (23%) niż wszyscy ci, którzy są szczupli, czy to od zawsze (31%) czy też dzięki skutecznemu schudnięciu (32%).
Tak więc tego się trzymam :-) Chcę być szczupła, a jeśli to wymaga pewnych poświęceń_

Trudno, nie zawsze można w życiu jednocześnie  mieć ciastko i zjeść ciastko :)

źródło: http://alkalicznystylzycia.blogspot.com